na nasze drogi, na zimę felgi 15" z oponami 195/65/R15 to optymalny wybór.
[O1] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???
Zwiń
X
-
[O1] Przełożenia skrzyń 6 z silników ASZ i ARL???
Szukam oznaczenia kodowego "krótkiej" skrzyni 6 do tych silników (takiej co ma na 6 przy 3000 obr/min ok 165 km/h).
Który to typ skrzyni? DRV, EFF, ERF, FEK, FEL, FMH, FMQ, FMU, ERG, DRW?
Proszę o konkretne odpowiedzi ujeżdżaczy mocnych TDI.Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
-
-
...ERF bedzie niedlugo u mnie, ma ja takze Purchawa i jest dluga (240kmh przy 4000rpm to daje180kmh przy 3000rpm)
Wedlug moich danych z silnikiem ARL w Golfie4 montowano:
DRV, EFF, FEK, FEL, FMH, FMQ.
Do ASZ:
DRW, ERF, DRG, FEL, FMU, FMQ
Z tego wiem ze "dluzsze 6" to:
DRW, ERF
Darek
[ Dodano: Sob 12 Maj, 07 19:07 ]
...z ARL byly podobno tylko "krotkie 6" w ASZ bylo roznie i krotkie i dlugie.
Komentarz
-
-
Darius,
Sorry za off-topic, ale ile bedzie cie kosztowal taki swap skrzyni i czy to b. duzo roboty. Czy podeszlaby ona tez do AHF? 6-biegowa skrzynia chodzi za mna juz od dawna.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
...na Forum juz bylo pisane co wszystko potrzeba.
Ale w skrocie: skrzynia, wybierak, rozrusznik, polosie, sprzeglo, odpowietrznik
do tego cala masa dupereli.
Jezeli nie masz doswiadczenia przy takim czyms sam bym nie probowal.
Cena zalezy od miejsca gdzie to kupisz i w jakim stanie technicznym to bedzie.
Nastepnym razem pytaj na priva bo kolega Jaro nam nogi z d..y powyrywa za OT.
Darek
Komentarz
-
-
...uwazaj na ta liste jest juz dosyc stara powstala kiedy ARL i ASZ byly nowosciami na rynku motoryzacyjnym i nie do konca kompletna.
[ Dodano: Nie 13 Maj, 07 20:02 ]
Zamieszczone przez jaro4444Pięknie Panowie tylko skrzynie 6 biegowe są trzywałkowe i mają dwa różne przełożenia główne, ale to taki mały szczegół
Darek
[ Dodano: Nie 13 Maj, 07 20:04 ]
walek napedowy 1-4 biegu(ERF, FMH) Z=21 jest tez ten sam 02M 311 205 C.
Komentarz
-
-
No to sobie policzyłem dziś, jako punkt odniesienia posłużyła skrzynia 5 EGS montowana z silnikami ASV, skrzynia to daje na 5 przy 3000 obr/min prędkość licznikową 145 km/h. Zakładając, że to prawda można stwierdzić:
- montowane przy 130 i 150 KM PD skrzynie DRV=FEK (najkrótsze skrzynie) oraz ERG=FEL (minimalnie dłuższe) są bardzo krótkie. Na 1-5 są krótsze od EGS, a na 6 dają ok 160-161 km/h przy 3000 obr/min,
- skrzynia EFF jest to jakby opcja piatka + nadbieg :mrgreen: na 1-5 ma takie same praktycznie przełożenia całkowite jak EGS, na 5 daje 142 a na 6 - 171 km/h przy 3000 obr/min,
- skrzynia ERF=FMH jest już dłuższa minimalnie na każdym biegu od EGS i daje prędkości 148 km/h na 5 i 176 km/h na 6 przy 3000 obr/min.
- najdłuższa skrzynia to DRW - jest identycznie zestopniowana jak EFF ale ma dłuższe przekładnie główne. Na tej skrzyni osiąga się 149 km/h na 5 i 180 km/h na 6 przy 3000 obr/min.
Więc sprawa jest w jednej kwesti jasna - skrzynie ERF, FMH i DRW odpadają bo są za długie.
Teraz pytanie - "krótkie skrzynie" są cholernie wolne na 1-3. Szybko kończą sie obroty silnika i trzeba się namachać biegami. Za to w zakresie 4-6 są fajnie rozstopniowane. Więc lepiej takie rozwiązanie czy skrzynie EFF będącą praktycznie piątką + 6 "nadbieg" ale już dłuższe przełożenie. Ciekaw jestem co się lepiej sprawdzi w praktyce z motorem VP ok 140-145 KM i ok 320 Nm?
Może jakieś sugestie?Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+
Komentarz
-
Komentarz